Welkom bij Tapperuse indoor!
28, 29 en 30 december 2018
Lees meer

Tapperuse indoor!

28, 29 en 30 december 2018

Het Tapperuse Indoor Event

Het komende jaar organiseren wij, in samenwerking met Tapperuse, voor de 11e keer het Tapperuse Indoor.
Wij streven er al 10 jaar naar dit meer te laten zijn dan een toernooi. Uiteraard is het toernooi in de beide zalen van het Topsportcentrum in Almere het belangrijkste onderdeel.
Maar daarnaast zijn er Masterclasses, Clinics en Topwedstrijden zodat iedere hockeyliefhebber deze drie dagen iets van zijn gading kan verwachten.

Wilt u weten wat de voorwaarden zijn voor inschrijving of hoe het wedstrijdreglement luidt, kijk dan bij de FAQ's hieronder.

Het Toernooi

De 11e editie van het Tapperuse Indoor wordt dit jaar gehouden tussen kerst en oud en nieuw op 28, 29 en 30 december.

Het toernooi is bestemd voor de topzaalhockeyjeugd uit het hele land. Zowel jongens als meisjes in de categorieen A, B en C. De C-jeugd speelt op 28 december, de B-jeugd speelt op 29 december en de A-jeugd op 30 december 2018.

Naast het toernooi zullen er ook weer de Masterclasses en Clinics worden georganiseerd door onze vaste partner, Enjoy & Perform.

We streven er ook weer naar om op de eerste en de tweede dag oefenwedstrijden te laten spelen door topteams.

De toegang is de gehele dag gratis! Ook bij de topwedstrijden.

Masterclasses en Clinics

Wij organiseren in samenwerking met Enjoy & Perform masterclasses en clinics op alle drie de dagen.

De Masterclasses zijn toegankelijk voor spelers die minimaal eerste klasse spelen.
De clinics zijn bestemd voor de overige hockeyers en -sters.

Meer info op http://www.enjoyandperform.com. Wees er snel bij want vol is vol.

Nieuws

Nieuws over en van Tapperuse indoor.

Meer informatie over Tapperuse indoor

Kijk hieronder voor informatie voor de meerdere groepen.

Pierre de Coubertinlaan 7
1362 LA Almere
tel. 036 5458458
 
 
 
Routebeschrijving per auto
Vanuit de richting Muiderberg neemt u op de A6 afslag 2 Almere Poort
- Ga onder de snelweg door.
- Ga rechtsaf en volg de borden 'Topsportcentrum'.
- Na circa 1500 ligt het Topsportcentrum aan de linkerhand.

Vanuit de richting Lelystad neemt u op de A6 afslag 3 Almere Stad-West 
- Rij van de afrit de Hogering op (N702).
- Na circa 900 meter slaat u (bij het kruispunt ter hoogte van het Bastion hotel) linksaf; u rijdt nu het gebied Almere Poort binnen. 
- Volg de weg en ga met de bocht mee. U rijdt nu parallel aan de A6.
- Volg de borden 'Topsportcentrum', u vindt het Topsportcentrum aan uw rechterhand.

Openbaar vervoer
NS Station Almere Poort, het Topsportcentrum ligt op ongeveer 3 minuten lopen.

Het initiatief Buurt, Onderwijs en Sport is landelijk opgezet om de kinderen op basisscholen weer aan het sporten te krijgen. De stichting HockeyBelowTheSea ondersteunt de gemeente Almere om dit project voor hockey in te vullen.

De stichting Hockey Below the Sea organiseert voor middelbare scholen over een aantal weken verspreid een clinic om de leerlingen van sportklassen meer inzicht te geven in de hockeysport.

Alle wedstrijden op het toernooi worden gefloten door bondsscheidsrechters. Wij hebben de afgelopen jaren een aardig bestand opgebouwd van bondsscheidsrechters die graag willen fluiten op het Tapperuse Indoor. In principe worden de scheidsrechters dan ook door ons uitgenodigd. 

Indien u bondsscheidsrechter bent en u wilt ook graag in aanmerking komen voor het fluiten van wedstrijden kunt u een mail sturen naar [email protected];

VOORWAARDEN VOOR INSCHRIJVING MERCIAN INDOOR

 

Teams

  • Teams worden uitgenodigd op basis van;
    o    Winnaar van het Hockey Below the Sea Indoor van het afgelopen jaar
    o    Resultaten (1 en 2) van het NK indoor van het afgelopen seizoen
    o    Hoogst geklasseerde team uit Flevoland

  • Indien het aantal van 6 teams per categorie nog niet is bereikt zullen er één of meerdere wildcards worden toegekend. Teams die in aanmerking willen komen voor een Wildcard dienen aan de volgende criteria te voldoen:
    o    het afgelopen seizoen minimaal topklasse in de zaal hebben gespeeld
    o    in de veldcompetitie van het lopende seizoen landelijk of IDC te (gaan) spelen
    o    voor de C junioren wordt geen landelijke competitie opgezet en in sommige districten wordt geen IDC gespeeld. Voor deze districten accepteren wij ook Topklasse.

  • Van de teams die ingeschreven hebben op een Wildcard maar er geen toegekend hebben gekregen maken wij een reservelijst. Deze teams kunnen worden uitgenodigd als een ingeschreven team zich terug trekt. Dat kan dus ook op het laatste moment. Uiteraard kan dit reserveteam er ook voor kiezen dan geen gebruik te maken van de uitnodiging.

  • Deelnemende teams aan het event worden geacht tot en met de prijsuitreiking aanwezig te zijn. Wij zien dit als een vorm van respect en sportiviteit naar de andere teams en de organisatie.

  • Ieder team speelt 4 wedstrijden tegen minimaal 3 verschillende tegenstanders.

  • Wedstrijden worden gefloten door Bondsscheidsrechters.

 

Spelers

  • Er mogen alleen spelers/speelsters worden opgesteld bij de wedstrijden van het Hockey Below the Sea Indoor welke volgens de normen van de KNHB:
    o    Lid zijn van de vereniging waarvoor ze worden opgesteld
    o    gerechtigd zijn om in de categorie uit te komen.

  • Het Mercian Hockey Below the Sea Indoor Event dient door de teams te worden gezien als een serieuze voorbereiding op het zaalseizoen en daarom dient een team in de sterkst mogelijke samenstelling te verschijnen.

  • De materialen welke gebruikt worden door de verschillende spelers/speelsters dienen te voldoen aan de criteria van de KNHB.
    o    Dit geldt ook voor de zogenaamde keepersgespen (geen metalen of afgeplakte gespen)

 

Begeleiding

  • Conform de richtlijnen van de KNHB dient ieder team een begeleider te hebben die minimaal de leeftijd van 18 jaar heeft .

  •  

Inschrijving en betaling

  • Indien uw vereniging/team de uitnodiging accepteert, verzoeken wij u vriendelijk bijgaand inschrijfformulier in te vullen, te ondertekenen en per email zo spoedig mogelijk aan ons te retourneren aan [email protected].
    o    Mochten wij het ingevulde en ondertekende inschrijfformulier niet binnen 14 dagen,
          c.q. de in het begeleidend schrijven genoemde datum, retour hebben ontvangen dan
          vervalt in beginsel de uitnodiging en is de organisatie gerechtigd een ander team uit
          te nodigen.

  • Het inschrijfgeld is dit jaar bepaald op € 275,-- per team van 10 spelers en 2 begeleiders.
    o    Iedere extra speler en/of begeleider kost € 20,--.

  • Voor het inschrijfgeld ontvangt u een factuur en dient binnen de daarin genoemde termijn te worden overgemaakt op rekening NL27ABNA0421687495.
    o    Wij attenderen erop dat er geen restitutie van het inschrijfgeld zal plaatsvinden indien
          een team afzegt voor het toernooi. De reden van afzegging is hierbij niet relevant.

 

Informatie

  • Na ontvangst van de betaling ontvangt u van ons nadere informatie. Wij verzoeken u deze informatie goed te bestuderen en gevraagde informatie zo spoedig mogelijk aan ons te retourneren.
    o    Wij verzoeken u uitsluitend per e-mail met ons te communiceren.

  • Iedere speler/speelster van een team ontvangt een deelnemersshirt. Op basis van de ervaringen in de voorgaande jaren heeft de organisatie per categorie een voorstel opgenomen van shirtmaten op de Spelerslijst.
    o    Tot uiterlijk 1 november heeft u de tijd om een eventuele afwijkende maatverdeling
          voor de shirts aan ons door te geven middels de (desnoods voorlopige) Spelerslijst.
    o    Wij maken u er nadrukkelijk op attent dat u alleen shirts kunt bestellen voor de spelers
          die vermeld staan op de Spelerslijst. Staan er meer dan 10 spelers op de Spelerslijst
          dan zal er € 20,-- per extra speler in rekening worden gebracht.

  • Wij verzoeken u z.s.m. maar uiterlijk 15 december de definitieve spelerslijst bij ons aan te leveren. Voor eventuele verschillen met de (voorlopige) spelerslijst kunnen wij geen juiste shirtmaten garanderen.

  • Wij ontvangen graag een foto van het team voor het programmaboekje. Deze dient uiterlijk 1 november bij ons te zijn aangeleverd in JPEG of PDF formaat.

 

Accommodatie en catering

  • Het evenement zal wederom plaats vinden in het Topsport Centrum aan de Pierre de Coubertinlaan 7, 1362 LA Almere. Wedstrijden worden in zowel hal 1 als 2 gespeeld.

  • We streven ernaar om ieder team tenminste één keer in Hal 1 te laten spelen.

  • Alleen spelers en begeleiders mogen zich op de vloer in de zalen begeven, mits ze de juiste schoenen dragen. Kleedkamers zijn uitsluitend toegankelijk voor spelers en begeleiders.

  • Ieder team ontvangt een lunch.

  • Op de overloop in de buurt van de wedstrijdleiding staat een fruitkraam waarvan de teams en begeleiding de hele dag gebruik van kunnen maken.

  • The Hockey Centre zal weer aanwezig zijn met een stand waar u (zaal)hockeybenodigdheden kunt kopen.

De stichting Hockey below the Sea wil scholen ondersteunen die de hockeysport, zowel in de zaal als op het veld, een warm hart toedragen.

In het Olympiakwartier, onderdeel van het stadsdeel Almere Poort, is een sportcentrum voor topsport en breedtesport gebouwd. Gelegen bij de Hollandse Brug, waar rijksweg A6 en het spoor de polder binnenkomen, staat de sporthal in de polder.

De topsporthal telt 2.235 vaste zitplaatsen, waarvan 370 business plaatsen. Op uitschuiftribunes bevinden zich nog eens 780 zitplaatsen. De tribunes zijn bereikbaar via een grote omloop die uitzicht biedt op het speelveld. Door deze flexibele uitbreidingsmogelijkheid voldoet de hal aan de normen voor de belangrijkste kwalificatiewedstrijden en finales van Europese en Wereld Kampioenschappen. Het past binnen de ambitie van een topsporthal met deze uitstraling om ook dit type wedstrijden te organiseren.

De breedtesporthal, met een speelveld van 76 x 32 meter, wordt overdag gebruikt door scholen. De hal is dan ingedeeld in vieren dankzij optrekbare scheidingswanden. ’s Avonds en in het weekend wordt de hal gebruikt door sportverenigingen (volleybal, basketbal, handbal, zaalvoetbal, korfbal en badminton). De breedtesporthal heeft een tribune met 250 zitplaatsen over de gehele lengte van het veld. Ook deze hal herbergt naast sport andere functies: schoolexamens en kleinschalige evenementen zoals rommelmarkten en beurzen.

Het gebouw meet ongeveer 100 bij 70 meter en is op het hoogste punt 15 meter hoog. De contouren van het gebouw volgen de minimale hoogten vereist voor de verschillende sporten. De topsporthal heeft daardoor een andere vorm dan de breedtesporthal. Het gehele volume is bekleed met hoogglans geglazuurde, gitzwarte tegels van 119 x 119 millimeter. Deze relatief kleine tegels zijn gebruikt als de pixels op een beeldscherm: op enkele plekken zijn mozaïeken opgenomen in het tegelwerk. De mozaïeken beelden de sporten uit die in de hal worden beoefend.

De voorzieningen voor topsporters en ‘breedtesporters’ zijn tussen de beide hallen gelegd. De kleedkamers delen dezelfde middengang, zodat topsporters en amateur-sporters elkaar spontaan tegen het lijf kunnen lopen. Ook de horecavoorziening op de eerste verdieping ligt tussen de beide hallen, zodat de bezoeker uitzicht heeft op zowel topsport als amateursport.  

Protocol Vrijwilligers

 

 

Het Tapperuse Indoor wil zeer professioneel voor de dag komen. Dat wordt onder andere gedaan door de inzet van super gemotiveerde vrijwilligers. Dit doen we nu voor het 12e jaar en nog steeds met groot succes. Toch is ons duidelijk geworden dat we een aantal richtlijnen moeten vastleggen.

 

Algemeen

  • Er zijn verschillende soorten vrijwilligers nodig. Sommige zijn heel specifiek (fysio, EHBO) en andere zijn meer generiek. Voor iedereen is er dus wat wils;

  • Als vrijwilliger ben je het verlengstuk van de organisatie en daarom willen we er met elkaar als team uitzien;

  • Bovendien willen we duidelijk verschaffen aan de vrijwilligers en daarom hebben we dit protocol opgesteld;

  • In principe is iedereen vrij om zich op te geven als vrijwilliger voor het Tapperuse Indoor. Daarbij kan de voorkeur taak en de dag en/of het dagdeel worden opgegeven;
    Het kan natuurlijk zijn dat een bepaalde functie reeds voorzien is. De organisatie zal dan, z.s.m., een alternatieve taak voorstellen voor zover die nog voorhanden is. Het is de vrijwilliger dan natuurlijk vrij om zich als vrijwilliger terug te trekken;

  • Scheidsrechters worden in deze ook gezien als vrijwilliger. Primair zullen bondsscheidsrechters de wedstrijden leiden;

 Ontvangst

  • Op de dag van de dienst wordt de vrijwilliger verwacht op de tijd die door de coördinator wordt doorgegeven;

 

Kledingvoorschrift en garderobe

  • Iedere vrijwilliger geeft aan de organisatie zijn of haar shirtmaat door. De maten dienen echter uiterlijk op 15 november doorgegeven te zijn;

  • Wij vragen iedere vrijwilliger een zandkleurige, beige of bruine broek te dragen, voor de uitstraling is dit leuk en het kleurt bovendien goed bij de polo die wordt gedragen;

  • Iedere vrijwilliger krijgt, ongeacht het aantal diensten, één polo aangeboden die tijdens de gehele dienst gedragen dient te worden;

  • Iedere vrijwilliger dient zaalschoenen te dragen indien deze binnen in het topsportcentrum is (zowel de top als de breedte hal), ook al is het niet te verwachten dat de zaal wordt betreden;

  • Er is een beperkte onbewaakte garderobe waar de jassen en tassen opgeborgen kunnen worden. Achter de wedstrijdtafel is geen ruimte voor persoonlijke spullen. Indien mogelijk zal de Topsporthal ons een afsluitbare ruimte ter beschikking stellen. Hiervan is slechts één sleutel beschikbaar bij het bestuur;

 


 

Catering

Omdat we helaas, als stichting, werken met een beperkt budget moeten we regels stellen aan de verschaffing van consumpties en lunches;

  • Consumptiemunten:

    • Een vrijwilliger die een dagdeel van 2 uur komt ondersteunen krijgt 1 munt;

    • Een vrijwilliger die een dagdeel van 4 uur komt ondersteunen krijgt 3 munten;

    • Een vrijwilliger die een gehele dag komt ondersteunen krijgt 6 munten;

    • Overige consumpties zijn voor eigen rekening en kunnen cash worden afgerekend bij de bar;

    • Voor sponsoren zijn bij het bestuur munten beschikbaar;

    • Op consumptie munten kan koffie, thee, fris worden verkregen. Een Petfles (frisdrank, water, AA etc) is twee munten.  Voor bier en wijn zijn aparte munten beschikbaar.
      Na 16:00 uur kan iedere vrijwilliger maximaal 2 munten omwisselen van fris naar wijn of bier;

  •  Lunch buffet:

    • Een vrijwilliger die de gehele dag is ingepland krijgt vanuit de organisatie een lunch aangeboden; 

De stichting verkrijgt haar inkomsten uit:
a. Subsidies (15%) 
b. Inkomsten sponsoring (50%)
c. Inkomsten uit inschrijfgelden (35%)

De stichting is vrij om ook inkomsten uit andere bronnen te halen.
 
Stichting Hockey Below the Sea is ontstaan vanuit de Almeerse Hockey Club en wil de hockeysport promoten in Flevoland. Door dit in een stichting onder te brengen ontstaan er verdere mogelijkheden tot subsidie, steun en sponsoring. 

Een andere bijkomstigheid is dat de eventuele risico's ook buiten de Almeerse Hockey Club blijven. Als laatste wil HBTS juist hockey promoten in de breedste zin van het woord en dat zou kunnen botsen met de belangen van de Almeerse HC. De stichting is opgezet zonder winstoogmerk en staat dus los van de Almeerse Hockeyclub.
De 11e editie van het toernooi is van 28 december tot en met 30 december 2017.
Alle wedstrijden worden gespeeld in het Topsportcentrum in Almere Poort.
In de oprichtingsacte van de stichting Hockey Below the Sea staat hierover het volgende geschreven.
 
Artikel 2
1.  De stichting heeft ten doel:
     a. de promotie van de hockeysport alsmede het realiseren van tophockey.
     b. het verrichten van alle verdere handelingen, die met het vorenstaande in de ruimste
         zin verband houden of daartoe bevorderlijk kunnen zijn.
2.  De stichting tracht haar doel onder meer te verwezenlijken door het organiseren van
     toernooien en evenementen, het geven van voorlichting, het zoeken van sponsoren, het
     werven van fondsen, het verzorgen van promotie en het geven van clinics, alles in de
     ruimste zin van het woord.

 

Wedstrijdreglement Tapperuse Indoor (versie januari 2019)

 

Reglementen

 

·     Er wordt gespeeld volgens het meest actuele KNHB bondsreglement, voor zover in dit reglement geen uitzonderingen zijn aangegeven;

·     De wedstrijden worden gespeeld volgens de regels van het actuele Spelreglement Zaalhockey en de actuele zaalhockeybriefing uitgave 2018;

 

Team

 

·     Ieder team bestaat uit maximaal 16 spelers/speelsters die bij inschrijving van het toernooi zijn aangegeven. Er mogen nooit meer dan 12 spelers/speelsters worden ingezet in een wedstrijd, de overige spelers/speelsters nemen plaats op de tribune;

·     Ieder team dient te beschikken over minimaal één begeleider van ten minste 21 jaar;

·     Ieder team mag maximaal 4 begeleiders op de wisselbank aanwezig hebben;

 

Melden op de dag

 

·     Ieder team dient zich minimaal drie kwartier voor de eerste wedstrijd te melden bij de ontvangstbalie;

·     De begeleider van het team dient de spelerslijst te controleren. Er mogen geen spelers ingezet worden die niet vooraf op de spelerslijst zijn aangegeven. Alle spelers moeten lid zijn van de deelnemende vereniging;

·     De begeleider van het team ontvangt de sleutel van een kleedkamer tegen een borg van € 20,-. De begeleider van het team is verantwoordelijk voor de gedragingen van het team. De borg zal aan het einde van de dag worden gerestitueerd mits de kleedkamer schoon en onbeschadigd wordt opgeleverd;

·    De standaard inschrijving geldt voor 10 spelers en 2 begeleiders. Voor iedere extra speler en extra begeleider dient een extra bijdrage te worden voldaan;

 

Melden voor de wedstrijd

 

·     5 minuten voor het begin van elke wedstrijd dienen de spelers/speelsters van een team zich –gekleed in wedstrijdkleding- naar het aangegeven speelveld te begeven, waar de begeleider van zijn/haar team zich meldt bij de zaalleiding aan de wedstrijdtafel;

 

Tenue en uitrusting

 

·     Elk team speelt zijn wedstrijden in het standaard clubtenue, maar elk team moet tevens in het bezit zijn van een alternatief tenue, voor wat betreft shirts en kousen;

·     Als in een wedstrijd naar het oordeel van de wedstrijdleiding verwarring kan ontstaan doordat de tenues van de teams op elkaar gelijken, dienen de spelers/speelsters van het in het wedstrijdprogramma laatstgenoemde team zich van wedstrijdkleding van afwijkende kleur te voorzien;

·     De doelverdedigers dienen in een wedstrijd altijd een shirt of trui in een van beide teams afwijkende kleur te dragen. De eventuele lichaamsbeschermer(s) dient/dienen onder het shirt of de trui te worden gedragen;

·     Op de speelvelden en overal elders waar dit is aangegeven, is alleen zaalschoeisel met vlakke zolen (geen noppen, geen hakken) toegestaan. Het dragen van schoeisel waarvan de zolen strepen op de zaalvloer kunnen veroorzaken is niet toegestaan, de schoenen moeten schoon zijn. Dit geldt voor iedereen, dus ook voor de begeleiding van het team;

·     Aan de legguards van de doelverdedigers mogen geen metalen gespen zitten, metalen gespen zijn strikt verboden. Dat geldt ook voor afgeplakte metalen gespen;

·     Alle spelers, met uitzondering van de standaard keeper/keepster dienen te spelen met scheenbeschermers en bitje;

·     Het spelen met een zaalstick is verplicht;

·     Eventueel inspelen voorafgaand aan de wedstrijd is alleen mogelijk indien de wedstrijdleiding hiervoor ruimte geeft. Er dient altijd te worden gespeeld met schone hockeyballen.  

 

Betreding van speelvloeren

 

·     Zolang als de voorgaande wedstrijd niet is beëindigd mogen er geen spelers op de speelvloer aanwezig zijn. Alle spelers dienen op de tribune plaats te nemen en het einde van de vorige wedstrijd af te wachten;


Wedstrijdduur; keuze speelhelft; aanvangs- en eindsignalen; beginpush

 

·     De wedstrijdduur is bepaald op één maal 25 minuten zonder rust;

·     Het eerst genoemde team neemt, van achter de wedstrijdtafel gezien, de linkerhelft van het veld. Het tweede team neemt de andere helft. Het eerst genoemde team begint met de bal;

·     Het eindsignaal van de wedstrijd wordt –onder verantwoordelijkheid van de scheidsrechters- gegeven door de tijdwaarnemer bij dat veld;

·     De tijd nodig voor het nemen van strafballen en/of voor andere onderbrekingen tijdens de wedstrijd wordt niet aan de wedstrijdduur toegevoegd. De tijd loopt altijd door. Strafcorners tegen het einde van een wedstrijd toegekend, worden altijd uitgespeeld conform artikel 13.4 van het actuele Spelreglement Zaalhockey;

 

Protesten

 

·     Krachtens artikel E.3.1. van het actuele Bondsreglement van de KNHB geldt bij zaalhockey geen recht op protest tegen het vermeend onjuist toepassen of uitleggen van het spelreglement;

 

Maatregelen bij wangedrag

 

·     De scheidsrechters maken gebruik van gekleurde kaarten voor het), tijdelijk uit het veld zenden voor minimaal één minuut (groen), twee minuten (geel) of een uitsluiting voor de resterende duur van de wedstrijd (rood);

·     De scheidsrechters dienen, met vermelding van hun naam/nummer, het tijdelijk of definitief uit het veld zenden van een speler/speelster op de wedstrijdformulieren aan te tekenen onder vermelding van de naam van de speler/speelster;

·     Bij optreden tegen wisselspelers op de spelersbank of tegen teambegeleiders, die op de spelersbank hebben plaats genomen, wordt overeenkomstig gehandeld;

·     De organisatie is bevoegd om met betrekking tot door scheidsrechters gegeven rode en of gele kaarten aan spelers en teambegeleiders regelend op te treden en maatregelen te treffen;

·     Een directe rode kaart op het toernooi betekent volledige uitsluiting van de verdere wedstrijden. Een rode kaart naar aanleiding van een tweede gele kaart betekent allee schorsing voor de volgende wedstrijd;

·     Een tweede en volgende gele kaart op het toernooi betekent een automatische schorsing voor de eerst volgende wedstrijd van het team;

 

Competitievorm; bepaling van de rangorde; puntentelling, doelsaldo; verkrijgen van beslissingen door shootouts

 

Per poule spelen de deelnemende teams een halve competitie. De puntentelling is als volgt:

 

·        de winnaar van een wedstrijd krijgt 3 wedstrijdpunten;

·        de verliezer van een wedstrijd krijgt 0 wedstrijdpunten;

·        bij een gelijkspel krijgt elk team 1 wedstrijdpunt;

·        Uit de uitslagen wordt per poule de ranglijst bepaald a.h.v.:

·            het aantal punten; indien dit gelijk is…

·            het aantal gewonnen wedstrijden; indien dit gelijk is…

·            het doelsaldo; indien dit gelijk is…

·            het aantal doelpunten vóór; indien dit gelijk is…

·            het resultaat van de onderlinge wedstrijd van beide teams; indien dit               een gelijk spel was…

·             Indien na dit resultaat nog steeds geen 1e, 2e , 3e  of 4e  in de poule is bepaald, zullen er shootouts worden genomen. (zie verder in dit reglement);

Na de poulewedstrijden spelen de eerste twee teams kruisfinales en finales.

De nummers 3 en 4 uit de poules spelen een wedstrijden om de 5e en 6e plaats respectievelijk 7e en 8e plaats.

 

Onvoorziene omstandigheden

 

·     Het toernooi wordt geleid door de toernooi organisatie voor wat betreft algemene en organisatorische aangelegenheden;

·     Situaties waarin de reglementen niet voorzien, kunnen ter beslissing worden voorgelegd aan de toernooiorganisatie;

·     De genomen beslissingen zijn bindend!

 

Verkrijgen van een beslissing

 

·     Indien bij een wedstrijd een winnaar noodzakelijk is (middag wedstrijden) en er bij het verstrijken van de totale wedstrijdduur nog geen beslissing is bereikt, dient deze in eerste instantie te worden verkregen door het spelen van 5 minuten verlenging met een zogenaamde Golden Goal. Na iedere 2 speelminuten zal er 1 speler het veld verlaten en speelt het team met 1 speler minder tot dat er nog 3 veldspelers zijn;

·     Indien na deze verlenging nog geen resultaat is bereikt zal het resultaat worden geforceerd door middel van shootouts;


Verkrijgen van een beslissing door shootouts

 

Voor het nemen van deze shootouts gelden de volgende bepalingen:

·     De laatste drie spelers die aan de wedstrijd deelnamen zijn ook de spelers die de shootouts zullen nemen. Een speler die tijdens de wedstrijd een groene of gele kaart heeft gekregen mag wel deelnemen aan de shootoutserie, ook wanneer de straftijd  nog niet ten einde was bij het beëindigen van de wedstrijd;

·     De twee teams nemen afwisselend een shootout op één en dezelfde doelverdediger van de tegenpartij;

·     Alleen de drie vooraf aangewezen spelers van een team mogen een shootout nemen; zij moeten dat doen in de tevoren bepaalde volgorde;

·     Als tijdens de shootouts een speler (shootoutnemer of doelverdediger) uit het veld wordt gestuurd, is hij van verder deelname uitgesloten; een shootoutnemer wordt niet vervangen en voor elke speelbeurt die hij nog zou krijgen, wordt "geen doelpunt” genoteerd;

·     De doelverdediger mag alleen door een shootoutnemer van zijn team worden vervangen, waarbij de regels voor gebruik van helm en andere uitrusting van kracht zijn. Het inzetten van de reserve doelverdediger is niet toegestaan;

·     De shoutouts worden genomen op het doel welke vanaf de wedstrijdleiding gezien links ligt. Vooraf wordt geloot welk team begint;

·     Het team dat in deze serie de meeste doelpunten scoort, wint. Als tijdens de shootoutreeks een definitieve beslissing is bereikt, behoeven nog resterende shootouts niet te worden genomen;

·     Is ook na de eerste serie shootouts geen beslissing verkregen, dan wordt door dezelfde drie spelers per team een serie shootouts volgens "sudden death”-procedure gehouden;

·     Bij deze serie begint het team dat in de eerste serie de laatste shootout nam, maar de drie spelers van het team mogen hun shootouts in een andere onderlinge volgorde nemen, dan in de eerste serie is gevolgd;

·     Een beslissing is in deze "sudden death”-serie bereikt zodra een team bij gelijk aantal shootouts een doelpunt voorsprong heeft. De "sudden death”-serie duurt voort tot een beslissing is verkregen;

·     Tijdens de shootoutseries mogen behalve de scheidsrechters uitsluitend de drie spelers van elk team die de shootouts gaan nemen, de in de shootoutserie optredende doelverdedigers en één teambegeleider van elk der teams in het speelveld komen. De scheidsrechters geven van shootout tot shootout aan welke spelers (doelverdediger en aanvaller) naar het doel moeten komen waarop de shootout wordt genomen. De andere aan de serie deelnemende spelers en de toegelaten teambegeleiders moeten aan de andere kant van de middenlijn blijven;

·     De doelpuntenstand van de normale wedstrijdtijd en het resultaat van de shootoutserie(s) dienen op de wedstrijdformulieren te worden vermeld;

Contact

Neem nu contact met ons op voor vragen